Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kočka

Stojím jednou takhle v podvečer v otevřeném okně, koukám do zahrady a počítám nové krtince. A najednou uvidím kočku. Drobná, nazrzlá mě fixuje pohledem. Hledíme si do očí...

V zahradě se starou hruškou nikdo dlouhá léta trávník nesekal, a tak přerostlá polehaná tráva vytvořila na zahradě nepropustnou suchou krustu, ze které místy vykukovaly bodláky, místy krtince, to vše proložené bobky všeho druhu. Dřevěný plot nikdo neopravoval, nenatíral, a tak chátral až k úplnému rozpadu. Díky absenci plotu se po zahradě volně pohyboval, kdo chtěl – kočky, psi, sousedi… Tak jsem zahradu uviděla, když jsem sem poprvé před třemi lety přijela. Hrušku jsem si zamilovala okamžitě, trávník ne. Vytrvale totiž vzdoroval pokusům o nápravu. Teprve po dvou letech sekání, hrabání, vertikutátorování a hnojení trávník pochopil, že to myslím s jeho kultivací vážně. Krtek ovšem nepochopil nic, dál si krtal a kazil svými hromádkami trávníku jeho nový look. Než přišla Kočka.

Stojím jednou takhle v podvečer v otevřeném okně, koukám do zahrady a počítám nové krtince. A najednou uvidím kočku. Drobná, nazrzlá mě fixuje pohledem. Hledíme si do očí a probíhá mezi námi tichá komunikace. Něco v tomto smyslu:
"Hele, to je teď moje království, kočindo! Ať tě ani nenapadne, dělat mi tu kočičince, protože pes se mi v tom pak válí a namísto sněhobílé psí slečinky je z ní pak smradlavý nahnědlý vořech."
"Na tvýho psa ti víš, co…?! Jo, přesně! Házím kočičinec!  Já tady byla dřív než ty! A jsem tu častěji nežli ty. Je to moje území!"
"No dobrá, dobrá, uznávám, jsi tu denně, tak tedy běhej si, jak chceš, ale bez těch exkrementů, jo?"
"Tvoje svolení stejně nepotřebuju!" Kočka švihne vztekle ocáskem, ta oční přetlačovaná už jí nebaví. Odvrátí hlavu, přejde pomalu pyšným krokem celou zahradu a tím mi dává jasně najevo, kdo vládne této zahradě! Pak mizí u sousedů.
 

Druhý den ráno přesně uprostřed nízké betonové zahradní zídky uvidím ležet něco černého. Jdu blíž. Je to mrtvý krtek. Musela ho ulovit ta kočka! A přinesla mi ho tak, jak jsou venkovské kočky zvyklé nosit úlovky před dveře. Děkuji za pomoc, kočičko! Uznávám, moje zahrada je tvoje zahrada. Od té doby trávník nehyzdí ani jeden nový krtinec…ba ani kočičinec.

Autor: Nataša Richterová | pondělí 11.7.2016 16:46 | karma článku: 20,85 | přečteno: 658x
  • Další články autora

Nataša Richterová

Zlatý prasátko

To, že bojler se s námi zřejmě loučí, jsem tušila. Už nějakou dobu dohříval velmi pomalu. Ale to, že odešel týden před Vánoci, od něho byla čirá škodolibost.

17.12.2020 v 12:00 | Karma: 12,14 | Přečteno: 298x | Diskuse| Osobní

Nataša Richterová

Jak jsem vzala na milost Cortanu

Znáte Cortanu? Ještě ne? Cortana je virtuální asistent, který je součástí operačních systémů od společnosti Microsoft. Na základě hlasových povelů umí pracovat s plánovacím kalendářem, otevírat aplikace, posílat e-maily, SMS,atd.

27.11.2020 v 10:00 | Karma: 13,67 | Přečteno: 463x | Diskuse| Ona

Nataša Richterová

Druhá vlna

Ve Women ́s Wear Daily píšou, že v karanténě má přednost pohodlné oblečení a legíny prý jsou nové džíny! Tak to ať vykládají americkým celebritám!

20.11.2020 v 9:49 | Karma: 18,03 | Přečteno: 592x | Diskuse| Ona

Nataša Richterová

Každej chvilku tahá pilkr

Poprvé jsem se vyděsila, když jsem uviděla, co tahám z moře. Slizovitý tvor vyfukoval vodu z vaků, kroutil se a já ho raději pustila. Chlapi brblali.

5.9.2019 v 17:54 | Karma: 16,44 | Přečteno: 599x | Diskuse| Hobby

Nataša Richterová

Veselé Vánoce!

Stalo se před dvěma lety... Toho dne se šlo do školy jen s dárečky pro kamarády a krabičkou cukroví...

22.12.2017 v 11:54 | Karma: 8,48 | Přečteno: 440x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Nehoda kamionu na osm hodin zastavila provoz na D35 u Olomouce

18. května 2024  7:39,  aktualizováno  11:42

Kvůli nehodě kamionu byla dnes časně ráno uzavřena dálnice D35 u Olomouce-Nemilan ve směru na...

Na Česko udeří od jihovýchodu bouřky. Hrozí kroupy a také přívalové deště

18. května 2024  11:19,  aktualizováno  11:40

Přímý přenos Silné bouřky dnes zasáhnou Moravu a jihovýchod Čech, v neděli pak celé Česko, uvedli meteorologové....

Slovenský soud rozhodne o vazbě pro atentátníka. Vláda zasedne ve středu

18. května 2024  11:09

Soud na Slovensku rozhodne o návrhu na vazební stíhání muže obviněného ze středečního atentátu na...

Charkovská oblast evakuovala deset tisíc lidí. Situace je kritická, míní expert

18. května 2024  11:04

Sledujeme online Ukrajina od zahájení ruského pozemního útoku v Charkovské oblasti v minulém týdnu evakuovala už...

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 432x
Inženýr s duší básníka. Žije střídavě v Praze a na Šumavě. Ve volném čase vyráží na ryby do Norska nebo se toulá po zaniklých samotách v ráji šumavském. Tvrdí, že život je ta nejlepší inspirace! Svou tvorbu publikuje na blogu Povídky z kabelky.
Některé povídky vyšly ve společné knize šestice autorů s poněkud praštěným názvem ;-)
JAK MĚ PŘIPRAVIL O PANENSTVÍ DŘÍMAJÍCÍ HROM