Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Palubní deníček z norské výpravy: Část 7. Úlovek

Předchozího večera se chlapi vrátili z moře opravdu pozdě, ale ještě se dali do smažení řízků z čerstvého úlovku a půlnočnímu hodování. To už nedávám. „Jdu spát, nechte mi jeden ke snídani, jo?“

Ráno se sháním po řízku, ale ten nikde.
„Vy jste mi nic nenechali?“ ptám se zklamaně.
„Taša nebude jíst studenej řízek“, bylo mi oznámeno nekompromisně. Za okamžik už pánvička nažhavená a dostala jsem ke snídani tři čerstvoukčké řízky :-).

Snídaně

Po snídani se vyráží na vodu, ale mě se dnes moc chytat nechce…
„Já se třeba později rozmyslím a přivolám vás vysílačkou, jo?“ Ale venku je dnes tak hezky... Takže se za chvíli navlékám do rybářského a zapínám vysílačku.
„Základna vydrám, slyšíme se?”
„Vydry slyší.”
„Za půl hodiny budu na molu.”
Ryby dnes berou v blízkosti betonových mol, a tak se s loďkou plížíme podél břehu. Netrvá to dlouho a zabere mi treska. Pak se přesouváme na druhou stranu ke skalám. Je tu hluboko. Pořád si nejsem jistá tím, kdy ťuknu o dno a několik utržených návnad už díky tomu navždy leží na dně. Nahodím, čekám, až se mi gumová rybka ponoří a za chvíli se mi zdá, že jsem nabrala nějaké chaluhy u dna. Kruci! Tak holt zase opatrně navíjím zpět, když v tom se prut ohne až ke hladině. Ryba? Další záškub. Ryba!
„Hele, asi jí tam mám!“ hlásím a zápasím s navijákem. Utahuju brzdu a snažím se navíjet. Jde to dost ztuha. To bude asi pěknej kousek!
„Pomalu, hlavně pomalu, nech jí unavit,“dostávám instrukce. Chlapci sledují, jak zápasím.
„Jestli už nemůžeš, tak mi to dej, já ti jí přitáhnu.“ Kroutím hlavou a tahám dál. Kousek po kousku. Pravou ruku už necítím, ale tahám dál. Vytahuju krásnou tresku a má skoro 80 cm!

Úlovek

Několik dní je docela silný vítr a je možno rybařit jen v klidných vodách zátoky. Když se vítr uklidní, můžeme dál na volné moře. Vyjíždíme v podvečer, ale slunce je stále dost vysoko. U skal nahazujeme návnady do příboje. Voda se tříští o skály, loďka se houpe ve vlnách a chytat ve stoje není žádná legrace. Chytám svého prvního „poláčka“ (Pollachius pollachius, norsky „lyr"). Taháme jednu rybu za druhou. Komu by se chtělo teď domů? Ale já budu muset na malou… Do přístavu daleko a v těch vlnách…
„Chlapi, došlo na nejhorší, musím čůrat.“
„ A sakra! Jak to uděláš?“
„Já jdu na záď, vy jděte na příď...“ Na zádi je totiž boční hrana loďky asi tak vysoko, jako záchodová mísa. Stáhnu gatě, zasednu a držím se. A zatímco chlapi koukají kupředu, já dělám svojí potřebu. :-)
 

Autor: Nataša Richterová | pátek 10.6.2016 9:23 | karma článku: 8,36 | přečteno: 182x
  • Další články autora

Nataša Richterová

Zlatý prasátko

To, že bojler se s námi zřejmě loučí, jsem tušila. Už nějakou dobu dohříval velmi pomalu. Ale to, že odešel týden před Vánoci, od něho byla čirá škodolibost.

17.12.2020 v 12:00 | Karma: 12,14 | Přečteno: 298x | Diskuse| Osobní

Nataša Richterová

Jak jsem vzala na milost Cortanu

Znáte Cortanu? Ještě ne? Cortana je virtuální asistent, který je součástí operačních systémů od společnosti Microsoft. Na základě hlasových povelů umí pracovat s plánovacím kalendářem, otevírat aplikace, posílat e-maily, SMS,atd.

27.11.2020 v 10:00 | Karma: 13,67 | Přečteno: 463x | Diskuse| Ona

Nataša Richterová

Druhá vlna

Ve Women ́s Wear Daily píšou, že v karanténě má přednost pohodlné oblečení a legíny prý jsou nové džíny! Tak to ať vykládají americkým celebritám!

20.11.2020 v 9:49 | Karma: 18,03 | Přečteno: 592x | Diskuse| Ona

Nataša Richterová

Každej chvilku tahá pilkr

Poprvé jsem se vyděsila, když jsem uviděla, co tahám z moře. Slizovitý tvor vyfukoval vodu z vaků, kroutil se a já ho raději pustila. Chlapi brblali.

5.9.2019 v 17:54 | Karma: 16,44 | Přečteno: 599x | Diskuse| Hobby

Nataša Richterová

Veselé Vánoce!

Stalo se před dvěma lety... Toho dne se šlo do školy jen s dárečky pro kamarády a krabičkou cukroví...

22.12.2017 v 11:54 | Karma: 8,48 | Přečteno: 440x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Uprchlíci z Ukrajiny v Česku čelili nenávisti a diskriminaci, oznámila organizace

18. května 2024  19:03

Nevládní organizace Amnesty International ve výroční zprávě za rok 2023 zkritizovala Českou...

Jihokorejci hledají způsob, jak se zbavit stresu. Soutěží v nicnedělání

18. května 2024  18:53

V Soulu se o víkendu sešlo přes sto lidí, aby v rámci soutěže, která si klade za cíl zpomalit...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  18:28

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Turisté si zajeli do Afghánistánu. Střelci část Evropanů povraždili i s průvodci

18. května 2024  17:57

Neznámí ozbrojenci v pátek večer v provincii Bámján v centrální části Afghánistánu zabili tři...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 432x
Inženýr s duší básníka. Žije střídavě v Praze a na Šumavě. Ve volném čase vyráží na ryby do Norska nebo se toulá po zaniklých samotách v ráji šumavském. Tvrdí, že život je ta nejlepší inspirace! Svou tvorbu publikuje na blogu Povídky z kabelky.
Některé povídky vyšly ve společné knize šestice autorů s poněkud praštěným názvem ;-)
JAK MĚ PŘIPRAVIL O PANENSTVÍ DŘÍMAJÍCÍ HROM